Dobré rady Najčítanejšie Zdravie 

Prečo ste stále unavení?

Únava a letargia môžu byť príznakmi závažných chorôb, ktoré by mal riešiť lekár. Isto, každý z nás sa občas môže cítiť unavený, ale keď únava a vyčerpanosť neprechádza, môžu byť za ňou závažné príčiny. Superbabky vám teraz poradia, ako byť znovu fit.

10 príčin pretrvávajúcej únavy

Neustála únava je nepríjemná a môže významne ovplyvniť váš každodenný život. Znižuje sa kvalita života, preto je dôležité zistiť hlavnú príčinu.

Nedostatok spánku

Dĺžka spánku je veľmi individuálna, ale spravidla dospelý človek by si mal dostatočne oddýchnuť po 7 – 8 hodinovom spánku. Ideálne je, keď sa do hlbokej fázy spánku dostanete ešte pred polnocou. Fáza hlbokého spánku je najdôležitejšia, práve vtedy sa totiž telo úplne uvoľní a spracuje dojmy z celého dňa. Táto fáza sa začína asi po 30 – 60 minútach spánku a trvá až dve hodiny.

Nesprávna strava

Tí, ktorí jedia neskoro ťažké jedlo, majú tendenciu horšie spať. Ale ani hladovanie pred spánkom nie je dobrý nápad. Aby ste sa necítili unavení, večer jedzte len ľahké jedlá hlavne s dostatkom vitamínov a minerálov.

Priveľa kávy

Aj veľa kávy vás môže unaviť. Obmedzte pitie kávy na ranné hodiny. Lekárske štúdie ukazujú, že väčšina dospelých toleruje 400 miligramov kofeínu denne, čo zodpovedá približne 4 šálkam kávy. Priveľa kofeínu rozširuje krvné a dýchacie cesty, čo vás unavuje.

Nedostatok železa

Ak ste vegetarián, tak je väčšia pravdepodobnosť, že budete mať nedostatok železa. Vďaka tomu sa budete cítiť stále unavený. Ak je to tak, užívajte výživové doplnky s obsahom železa.

Hypotyreóza

Trpia na ňu najmä ženy. Keď vaše telo neprodukuje dostatok hormónov štítnej žľazy, cítite sa stále unavení. Tu môže pomôcť návšteva lekára, ktorý musí štítnu žľazu vyšetriť.

Cukrovka

Cukrovka môže byť ďalšou príčinou únavy. Dajte sa preto vyšetriť u lekára.

Nedostatok pohybu

Váš krvný obeh môže trpieť aj nedostatkom pohybu. Pohyb je spôsob relaxácie, pretože pomáha znižovať stres. Nájdite si šport, ktorý vám vyhovuje a robte ho pravidelne. Čoskoro si všimnete, ako vám fyzická záťaž prospieva.

Málo tekutiny

Ak ste stále unavený, skontrolujte si, či prijímate dostatok tekutín. Odmerajte si dva litre vody  a popíjajte ju v priebehu celého dňa. Dostatok tekutín naštartuje dynamiku a zmierni únavu.

Veľa stresu

Ak ste stále vystresovaní, popremýšľajte, čo to spôsobuje a pokúste sa zmeniť svoj život. Stres uvoľňuje adrenalín, ktorý zase uvoľňuje sekrečný cukor, čím telo spotrebuje viac energie. Aj to môže spôsobiť chronickú únavu.

Známky depresie

Neustála únava a nedostatok energie môžu tiež naznačovať blížiacu sa depresiu. Ak máte podozrenie, že máte depresívnu náladu, môžete zvážiť aj terapiu  u odborníka.

Trvalú únavu by ste nemali akceptovať. Nie je to normálny stav, pretože zdravé telo nie je stále unavené. Ak nie ste istí príčinami únavy, poraďte sa so svojim lekárom.

Ilustračná foto Depositphotos.com

Vaše komentáre

Superbabky odporúčajú nasledujúce články