Ako to robím ja Aktuálne 

Výhovorky! Výhovorky! Výhovorky!

Ak sa napriek dobrým úmyslom nikdy nedostanete k cvičeniu, musíte sa sama seba presne, ale naozaj presne opýtať, čo vás od cvičenia pre dobrú kondíciu odrádza. Pozorne si prečítajte nasledujúci zoznam výhovoriek a zakrúžkujte si tie, ktoré ste už použili, či chceli použiť, aby ste obhájili, prečo so sebou vláčite toľko tuku.

  • Mám ťažké kosti.
  • Všetko má na svedomí štítna žľaza. Nemám ju v poriadku.
  • Hromadí sa mi v tele voda.
  • Mohla by som si zničiť chrbticu.
  • Nerada sa potím.
  • Partner ma chce  takú, aká som.
  • Najskôr trochu schudnem a potom začnem cvičiť.
  • Keď začnem cvičiť, tuk sa mi zmení na svalovinu a tej sa zbavím oveľa ťažšie než tuku.
  • Vôbec nemám čas.
  • Odtučňovacia diéta ma tak oslabí, že nebudem vládať cvičiť.
  • Keby som mala toľko peňazí ako ona, tiež by som vyzerala dobre.
  • V šestnástich môže každý vyzerať výborne!
  • Celá naša rodina je obézna.
  • Cvičenia sú nudné.
  • Bola som chorá.
  • Mám artrózu.
  • Mám dosť pohybu pri domácom upratovaní.
  • Keď prídem z práce som priveľmi unavená na to, aby som ešte cvičila.
  • Keď my ženy zostarneme, sú pre nás ovisnuté zadky a bruchá nevyhnutnou tvrdou realitou.
  • Najskôr musím dokončiť túto prácu.
  • Prečo by som mala chudnúť? Veď muži majú všeobecne radi ženy “pri tele”.
  • Mám strach, že si ublížim.
  • Práve som prišla od kaderníčky.

Rozumiete, čo mám na mysli? Všetky tie výhovorky som už počula a vy tiež. Prestaňte sa vykrúcať. Oblečte si pohodlné tričko a tepláky a začnite so svojim telom čosi robiť.

Cvičte kalanetiku

Možno máte aj vy doma knihu Callan Pinckneyovej, ktorá u nás vyšla v deväťdesiatych rokoch. Ale existujú aj DVD, ale ak budete naozaj chcieť začať cvičiť, určite nájdete kalanetiku na youtube. Kalanetika sa cvičí na jednom mieste, takže ju môžete cvičiť kedykoľvek a kdekoľvek. Podstatou tohto cvičenia je práca svalov do hĺbky. Sú to krátke pohyby, ale viackrát opakované. Ak budete cvičiť poctivo, budete prekvapené, ako budete na druhý deň cítiť každý sval, ktorý ste precvičili.  Ale to samozrejme len zo začiatku. Pri pravidelnom cvičení to už bude malina. Je ideálne kalanetikou doplňovať rýchlu chôdzu, alebo turistiku. Ja osobne som sa naučila cvičiť kalanetiku vo fitku. Ale už veľa rokov ju cvičím každú nedeľu ráno o 7,00 sama doma, lebo zostavu  a techniku ovládam. Ak vám “vojde pod kožu” ako mne, nevynecháte cvičenie ani vtedy, keď vás bude bolieť kostrč. Nedávno som sa totiž pošmykla na ľade a celou váhou som spadla na zadok. Veľmi to bolí, ale nie je to zlomené a bez kalanetiky si už život ani neviem predstaviť. Ako vidíte, pomáhajú mi aj moji psíkovia.

 

Vaše komentáre

Superbabky odporúčajú nasledujúce články