Aktuálne Dobré rady 

Mandle a ich benefity pre naše zdravie

Mandle by ste mali do svojho jedálnička zaradiť najlepšie celoročne. Ide totiž o potravinu, ktorá má nespočetné množstvo zdravotných benefitov. Tie hlavné nájdete vo vnútri článku.

Nekonečná zásoba vitamínov a minerálov

Mandle majú, podobne ako ďalšie druhy orechov, vysoký obsah niektorých vitamínov a minerálov. Ide o látky, ktoré napomáhajú správnej funkcii nášho tela. Práve vďaka tomu, že orechy, mandle nevynímajúc, sú doslova napchaté zdraviu prospešnými látkami, je ich zaradenie do jedálničkov tak žiaduce.

Nemusíte konzumovať iba celé mandle. Skvelou voľbou môže byť aj mandľové maslo alebo napríklad mandľová múka.

Ktoré látky konkrétne mandle vo veľkej miere obsahujú a aké benefity z ich konzumácie plynú?

Vysoký obsah vitamínu E

Mandle sú veľmi bohaté na vitamín E. Ak zjete hrsť mandlí, prijmete z nich až polovicu odporúčanej dennej dávky tohto významného antioxidantu. Pravidelný prísun vitamínu E pomáha znižovať riziko závažných ochorení vrátane rakoviny alebo Alzheimerovej choroby.

Mandle sú skvelé do redukčnej diéty

Trpíte nadváhou? Potom je pravdepodobne na čase zmeniť jedálniček a prebytočné kilá opäť zhodiť. Mandle sa na tento účel skvele hodia. Nemyslíme to tak, že by ste sa mali mandľami prepchávať od rána do večera – to by vytúžený efekt neprinieslo. Mandle ale môžete pridávať do zeleninových šalátov. Pomôžu vám sa viac zasýtiť a aj napriek menším porciám prijme vaše telo potrebné živiny.

Spolu s ďalšími orieškami tak mandle do vášho jedálnička nepochybne patria. Dokonca sa odporúča, že by ste mali každý deň zjesť približne hrsť orechového mixu, ktorého by aj mandle mali byť súčasťou.

Príliš vysoká hladina cholesterolu?

Povedal vám lekár, že máte príliš vysoký cholesterol? Okamžitým riešením môže byť nasadenie medikácie. Lenže prečo brať pravidelne vysoké dávky liekov, keď si môžete pomôcť zmenou jedálnička? Mandle pomáhajú znížiť hladinu „zlého“ cholesterolu v našom tele a naopak zvýšiť hodnoty toho typu cholesterolu, ktorý je pre naše telo prospešný. Vďaka tomu sa hodnoty môžu dostať opäť do normálu a medikáciu budete môcť znížiť, alebo dokonca vysadiť. Samozrejme ale platí, že nestačí iba konzumovať mandle. Zo svojho jedálnička budete musieť vyradiť nezdravé tučné potraviny a tiež zapracovať na svojej prípadnej nadváhe. Vďaka tomu znížite okrem iného aj riziko infarktu.

Mandle sú vhodné aj pre cukrovkárov

Nielen pre mandle, ale aj pre orechy všeobecne je typické, že obsahujú iba malé množstvo sacharidov a naopak majú vyšší podiel bielkovín a pre naše telo prospešných tukov. Vďaka tomu nedochádza pri konzumácii mandlí k rozkolísaniu hladiny cukru v krvi a ide tak o potravinu vhodnú aj pre cukrovkárov. Pomôže aj vysoký podiel horčíka v mandliach obsiahnutý.

Zdroj obrázku: kuvona / stock.adobe.com

Reklamný článok Seocentrum

Vaše komentáre

Superbabky odporúčajú nasledujúce články