Ako to robím ja Aktuálne 

Čo som dnes urobila pre svoje zdravie?

Zdravé raňajky, to je pre mňa základ. Z čoho pozostávajú? Z ovocia (sezónneho, alebo z mrazničky), kvalitného jogurtu a vlastnoručne upečených müsli s orechmi.

Potom som postavila hovädzie mäso so špikovými kosťami na polievku. S koreňovou zeleninou som pridala aj kel, ktorý mám z polievky veľmi rada. Polievka sa musí dlho variť. Manžel bol doma, tak som mohla ísť na svoj obľúbený 8 kilometrový pochod s palicami nordic walking.

Ozaj, idem každý deň a za každého počasia, okrem silného dažďa. Telefón mi potom doma celý šťastný napíše, že mi gratuluje k 10 000 krokom, ktoré som urobila. Na obed sme mali eintopf, teda hovädzí vývar s pokrájaným mäsom a zeleninou. Dnes sme spolu s manželom boli objednaní na tretiu infúziu s vitamínom C.

Aj takto podporujeme našu imunitu proti vírusom, hlavne v tejto kovidovej dobe. Vyššiu, ako fyziologickú koncentráciu vitamínu C nemožno dosiahnuť pri podaní vitamínu C ústami či bežnou stravou vďaka obmedzeným transportným možnostiam v čreve. Takto sa do krvi dostanú len nízke koncentrácie vitamínu C, ktoré síce postačujú na zabezpečenie bežných (fyziologických), nie však preventívnych a liečivých účinkov (protiinfekčných, protizápalových, protinádorových). Pre dosiahnutie liečivých účinkov vitamínu C je nutné vytvoriť v krvi takmer 15x vyššiu koncentráciu, čo je možné  len pri jeho intravenóznom podaní. Vnútrožilovo možno podať aj nárazovo vysoko- gramové dávky.

Mojim dnešným posledným jedlom je takýto tanier: avokádo posypané jedným strúčikom roztlačeného  cesnaku, pokrájaná rajčina, mozarella, olivový olej a rukola.

No a večer príde odmena. Pohár červeného vínka plný antioxidantov  je dobrý aj na spánok.

Text a foto Libuša Sabová

Foto vína Depositphotos.com

 

Vaše komentáre

Superbabky odporúčajú nasledujúce články