Aktuálne

Čo je za emocionálnou stránkou reklamy?

V zásade má reklama povzbudzovať k nákupu. Deje sa to na základe analýzy vzťahu medzi predajcom a spotrebiteľom, v rovine očakávaní a kompromisov. Stanovujú sa základné ciele a zisťuje sa aktuálny stav v rámci dopytu a ponuky. V tejto rovine úspechy prináša objektívna, logická stránka reklamy v jej konkrétnom formáte. Za jej funkčným pôsobením sa ale skrýva rovnako silný emocionálny koncept. Čo prináša výsledný efekt?

Keď je cieľom emocionálna reklama na internete

Na emóciách možno budovať všeličo, výnimkou nie je ani pôsobivá reklama na internete. Vyžaduje si však veľký rozhľad a dobrú prispôsobivosť, keďže to, čo ju definuje a kreuje, závisí len na spotrebiteľskom správaní. Zákaznícke praktiky a ich skúsenosti sa variujú a navzájom kombinujú, až v reklame reagujeme raz na potreby, inokedy na túžby a afekty. Pri realizovaní emočnej reklamy nestačí poznávať nákupné správanie, ale rozšíriť ho o neurosenzorické vo vzťahu k produktu a značke.

Emocionálna reklama je vyberavá a dôsledná

Emocionálna reklama sa stáva súčasťou tzv. neuromarketingu, ktorý hovorí v príbehoch a v dejovom slede. Pôsobí, resp. prihovára sa do duše klienta s vybraným typom emócií. Ideálne, keď reklamu definujú buď len „dobré“, alebo „zlé“ emócie. Reklama sa na základe toho lepšie identifikuje a pôsobí v dlhodobom horizonte na spotrebiteľské správanie.

Emocionálnou nie je len ikonická reklama

Emočný branding umožňuje rozbehnúť podnikanie všade tam, kde technickú stránku produktu predurčuje zmyselnosť a tvorivosť. Ide o dlhodobý proces, vyvíjajúci sa v amplitúdach lepšej kreativity až po slabú inšpiráciu a stimuly. Síce aj emócie sú „dané“ a rôzne kategorizované, vždy dokážu zaujať svojským stvárnením reality. Obdobne v reklamách povzbudzujú k novým nápadom, pričom vo výsledku objavujeme hodnotné, umelecké stvárnenie.

Zdroj obrázku: metamorworks / Stock.adobe.com

Reklamný článok Seocentrum s.r.o.

Vaše komentáre

Redakcia

Leave a Comment
Zdielať
Uverejnené
Redakcia

Nedávne články

Magda Brellošová vyhrávala so svojimi modelmi súťaže na najvýznamnejších veľtrhoch módy

Byť  25 rokov vdovou a sama na všetko, tak dnes nechápem, ako som to mohla…

3 hodiny pred

Čo som nechcela robiť ako moja mama a predsa to robím!

Moja mama bola pekná žena (v strede, vľavo je moja sestra). Mala kvalitné čierne vlasy,…

8 hodín pred

Výroba pacientov je pre farmaceutický priemysel veľmi dôležitá!

Aj zvieracích pacientov, musím dodať. Máme fenku jazvečíka. Má osem rokov a už niečo vyše…

8 hodín pred

Recept na výborné medovníčky, alebo ak chcete perníčky

Cesto musí zrieť 4 dni a potom sa z neho môže odoberať a piecť 4…

9 hodín pred

Musela som sa naučiť žiť so sklerózou multiplex

Dobrý deň priatelia! Volám sa Gabriela Bednárová, mám 56 rokov  a sklerózu multiplex. Túto chorobu…

9 hodín pred

Kde sa naše negatívne emócie ukladajú najčastejšie?

Každý prežíva svoje emócie inak. Niekto vie všetko negatívne vytesniť, iný sa bude donekonečna nimi…

23 hodín pred