Mixit: Dvaja kamaráti, jeden skvelý nápad a hromada nielen chrumkavých dobrôt
Nápad založiť Mixit sa zrodil ešte počas posledného ročníka vysokej školy v hlave dvoch kamarátov a spolužiakov Martina Wallnera a Tomáša Hubera. Ako s láskou spomínajú, objavili dieru na trhu a jednoducho nebolo na čo čakať. „Začínali sme sami dvaja, jeden mixoval dobroty, druhý objednávky balil,“ spomína Martin Wallner. Dnes už ale majú dva stroje na mixovanie, ktoré zaberú celú výrobnú halu, a plánujú sťahovanie do vlastných priestorov.
Hoci sa do realizácie nápadu pustili takmer okamžite, výber tých správnych dodávateľov, návrh a realizácia veselých tubusov, hľadanie grafika, ajťáka a cifrovanie webu trvalo mesiace. Keď však plní očakávaní predstavili Mixit svetu, prvé objednávky na seba nenechali dlho čakať. Hneď od vzniku v roku 2010 si ľudia Mixit veľmi rýchlo obľúbili, pretože ich okrem možnosti namixovať si müsli presne podľa svojej chuti bavila aj nevšedná komunikácia a dômyselná grafika. „Zákazníkov sa nám podarilo zaujať a pretože pre nás boli, a vždy aj budú, na prvom mieste, radi sa k nám vracali. To pokladáme za najväčší úspech hneď na začiatku a doteraz sme zaň nesmierne vďační, “ s nostalgiou spomína Tomáš Huber.
Dvojica zakladateľov bola už od začiatku presvedčená, že si projekt chcú vymýšľať a viesť po svojom a to sa im nakoniec vyplatilo. Za dvanásť rokov od založenia totiž zvládli nielen priviesť na trh novú značku, ale aj vybudovať z nej love brand, neúnavne rozširovať už tak bohatý sortiment aj expandovať do okolitých krajín. A to všetko sami, bez pomoci cudzieho investora.
Cesta k súčasnému stavu však nebola jednoduchá, ale ako prezradil Martin Wallner: „Základom bolo vždy svojmu projektu veriť.“ Jedným dychom ďalej dodáva: „My sme od začiatku cítili veľmi silnú podporu zákazníkov, ktorí si Mixit zamilovali, takže na nijaké pochybnosti sme nemali dôvod.“ Za dvanásť rokov na trhu sa Mixit ponuka z müsli mixov rozšírila aj o chrumkavé mrazom sušené ovocie, zdravé tyčinky Mixitky, raňajkové kaše a proteínové drinky či mega obľúbené orieškové nátierky Mixitelly a voňavé energizujúce čaje MixiTea. Mixiťáci nezabudli ani na milovníkov slaného a z pecí pre nich vytiahli vypečené oriešky i chrumkavé syry. A vďaka tejto usilovnej práci dnes môže Mixit pomáhať aj finančnými darmi tam, kde je to potrebné prostredníctvom kampane Mixuj dobré skutky na podporu charitatívnych organizácii v Čechách i na Slovensku.
V Mixite myslia aj na planétu a v rámci udržateľnosti ponúkajú aj možnosť zvoliť si balenie v eko boxe – jednoduchej papierovej krabici namiesto farebných tubusov, ktorú využíva podstatná časť ich stálych zákazníkov. Za samozrejmosť pokladajú aj to, že všetky ich dobroty sú bez palmového oleja.
Vychádzajú v ústrety aj vegánom, diabetikom, bezlepkáčom a aj tým, ktorí nejedia cukor. Takže okrem produktov, ktoré majú v ich ponuke svoje stále miesto, pripravili tento rok na prianie zákazníkov aj verziu Veľkého adventného kalendára bez lepku a navyše s vegánskym zložením.
A na čo sa v blízkej dobe môžete tešiť? K Veľkému adventnému kalendáru čoskoro pribudnú aj obľúbené bestsellery z limitovanej vianočnej edície. Chystá sa i ďalšie rozšírenie sortimentu, napríklad o novú radu Müsli Classic a energiou nabité koláčiky, ktoré síce nebudú chrumkavé, ale keďže budú obsahovať vysoký podiel orieškov v kréme, budú sa priam rozplývať na jazyku.