Ach tie tablety…!
Zdá sa vám, že vnúčatá trávia priveľa času s telefónom? Bývate pravidelne svedkami situácie, že dcéra/syn/nevesta/zať musia svojim ratolestiam doslova vytrhnúť tablet z rúk? Poraďte im, ako priviesť deti k zmysluplnému času strávenému za obrazovkou počítača.
Dostali ste za úlohu strážiť milované vnúčence a oni celé poobedie nerobia nič iné iba „čumia“ do displeja smartfónu alebo obrazovky počítača? Buďte babka, ktorá ide s dobou a ukáže im, že aj vo virtuálnom svete sa môžu niečo naučiť a pritom si užiť kopec zábavy. Jednou z užitočných aktivít, ktorá zábavnou formou edukuje a rozvíja osobnosť dieťaťa je hra s kravičkou v projekte na virtuálnu adopciu. Hravým spôsobom sa deti môžu učiť zákonitosti zo sveta dospelých. Organizátori projektu, ktorý je určený na podporu konzumácie mlieka a mliečnych výrobkov nedávno spustili úplne novú hru Adoptuj kravičku, ktorá odzrkadľuje skutočnú realitu starostlivosti o hospodárske zvieratá. V rámci rovnomenného projektu fungovala aplikácia formou nekonečnej hry už od minulej jesene, vynovená verzia je však vo svojej oblasti doslova fenoménom. V rámci tematiky potravín u nás nemá obdobu. Deti sa v nej môžu stať „skutočnými“ mliečnymi farmármi. Pokiaľ majú virtuálne adoptovanú kravičku (jednoduchým spôsobom za nákup 10 ľubovoľných slovenských mliečnych výrobkov a zadaním EAN kódov z nich do systému na www.adoptujkravicku.sk), v hre sa o ňou môžu starať a robiť ju šťastnou zadávaním ďalších čiarových kódov, ktoré si vo virtuálnej zmenárni zamenia za dukáty.
Čím je kravička šťastnejšia a čím je o ňu lepšie postarané, tým viac mlieka dáva. Za predaj nadojeného surového mlieka zo svojej kravičky získajú deti fiktívne bankovky. Postupne si za ne môžu vybudovať vlastnú farmu: kúpiť si maštaľ s výbehom, dojáreň a vyrábať mliečne výrobky. V najvyššom leveli môžu vlastniť mliekareň, syráreň a jogurtáreň. Ide o zmysluplné učenie hrou, ktoré deťom rozšíri obzory – mnohé z nich ani nevedia, odkiaľ sa vlastne berie mlieko, ktoré mama vyberie z chladničky a naleje do pohára. Vďaka hre získajú predstavu o tom, že tak ako paradajka nerastie v supermarkete, ani mlieko sa v škatuli neocitne iba tak samo od seba a za každým litrom je množstvo tvrdej práce na skutočnej farme. Hra je vyvinutá tak, aby bola pre deti ešte pútavejšia a atraktívnejšia ako doteraz. Od zaujímavejšej hry si realizátori úspešnej kampane Adoptuj kravičku sľubujú rozšírenie povedomia verejnosti o prvovýrobe a spracovaní surového mlieka. Zároveň je posolstvom zvýšenie konzumácie kvalitného slovenského mlieka a výrobkov z neho.